Home / Collections / Orfos Pro / Orfos Pro

Orfos Pro

$ 79.99
Orfos Pro

Orfos Pro

$ 79.99

has been successfully added to your cart . Feel free to continue shopping or check out .

description

Get 360 Visibility and Be Seen from Any Angle

950 White Lumens and 400 Red Lumens

The Ultimate 360° lights for all your activities. Turn night into day with the World's Brightest LED flares. Use in any place a flare would be used and light up the night or day with bright intense light from all angles.

Combine the Red and White for incredibly 360 degree visibility or double your lumens with two.

Two Orfos Pros can easily be stacked to create a 1900 lumen white light or an 800 lumen red light.

For more details on what makes the Orfos Pro the best bike light, running light and hiking light, please read here: https://www.orfos.us/pages/pro

Ships within 5-7 business days

Customer Reviews

Based on 57 reviews
79%
(45)
9%
(5)
4%
(2)
7%
(4)
2%
(1)
N
N.F.
Unethical Company & Unethical Staff [Peter Clyde])

I ordered the Orfos Pro in APRIL 2017 and paid $150 for the items [Order #2299 - 1x *FlarePro™ Dual Bundle - 1 Red FlarePro™ and 1 White FlarePro™]

3 Months later, I received feedback from Peter Clyde in JULY 2017 that the company was experiencing manufacturing problems and would not be able to deliver on time as per his email extract below:

"2) We have figured out a new manufacturing process to improve the alignment of the parts for all components. If you remember from a previous update, there was an issue with the parts not being placed properly resulting in issues for our silicone molding. This new process should help us get orders fulfilled faster as we are manufacturing even more units at once. Here is a freshly assembled panel with this new process.''

''We are finalizing testing of the new tooling and processes right now and will know more soon. We appreciate all the supportive emails we have been getting from both eager customers and lucky early backers who have receive their Pros. Another update will come soon when we know more, and we are hopeful that we will be able to announce there that production is rolling again at full speed. ''

After numerous follow-ups from my side, extending all the way to June 2020 (!!!), Peter Clyde / Orfos could not even bother to provide any feedback regarding delivery of my order or the refund of my money. If they had sent the item, they would surely have been able to track it.

I will never do business with this company again and using justified crass given the circumstances and frustration experienced, I believe Peter Clyde is an unethical piece of shit as he could not even bother to respond to my numerous emails to his direct email address on this matter.

I continue to warn friends and colleagues about this company and its unethical practices.

Hello Nick,

First, let me say that we are truly sorry that has been your experience and we would be happy to help. We completely understand your frustration. Until today, we were not aware that you had not received your Pro which we shipped to you in September 2018, nor that you had requested a refund in June of 2020, and we would very much like to remedy that.

When we first launched the Orfos Pro on Kickstarter at the end of 2016, we had perfect sample from our silicone overmolders for the product. When we began to receive the actual units to be sent to customers, we discovered that the quality was not what had been promised. They had many bubbles in the silicone. Later we found out that the employee who worked for that company who made the samples for us left the company and nobody else there was as skilled as he was. Essentially, the overmolding company needed time to train a new employee to do the overmolding as well as the original employee. We did not want to send out less than high quality products to our customers and spent a great deal of time and money to get back to the higher quality, clear silicone, instead of it being filled with air bubbles.

We shipped your Pros to you in September of 2018 and were unaware that they did not make it to you. Upon seeing your review here, I searched back in our emails and see one email from you in June of 2020 stating that you did not receive the Pro and would like a refund. I truly apologize that we did not see that email. We are a small family business run by my wife and I, and at that time, my wife was within 10 days of her due date with our third child and our family had been significantly affected by COVID-19. I’m afraid to say that your email then slipped through the cracks, and I do apologize for that.

All that being said, we deeply value our reputation and integrity and would like to remedy the situation. We will send this same message to you via email to make sure you receive it and to discuss what how you would like to proceed.

C
C.B.
Supurb lighting. Can't not see it.

This is my 2nd Flare (rear). I absolutely depend on it for my safety. I've had drivers comment on its visibility which is all I need to hear.

M
M.S.
Great product!

Really happy my purchase. Solid product and bonus, not made in Communist China!

J
J.G.
Great Illumination Patterns and intensity

maybe some other method other than the velcro could be mounted for people who dont want to remove them every time

K
K.H.

Thankyou for quick shipping!